Welkom bij VBS Yugro Airlines!

We hopen dat jullie de voorbije periode hebben kunnen genieten en nu klaar zijn voor een nieuwe, spannende reis!

Het avontuur begint!

Gro is op vakantie geweest, maar helaas is hij zijn koffer kwijtgeraakt! De bagagedienst had er vandaag blijkbaar niet zoveel zin… Gelukkig kunnen wij Gro helpen om zijn koffer terug te vinden!

De opdracht:

1. Jullie ontvangen straks een postkaartje van je vorige reisleider (leerkracht van vorig schooljaar) met een afbeelding van het land waar Gro op vakantie was.
  2. Samen met je reisgezellen van vorig jaar (je vorige klasgroep) ga je op zoek naar de reiskoffer met een afbeelding dat bij jullie land past.
  3. Hebben jullie de juiste koffer gevonden? Vraag dan een steward of stewardess (leerkracht) om deze aan jullie te overhandigen.

De uitdaging:

Voordat jullie de koffer mogen openen, spelen jullie het spel “Ik ga op reis en ik neem mee…”.

• Eerste graad: som 10 voorwerpen op.
  • Tweede graad: som 15 voorwerpen op.
  • Derde graad: som 20 voorwerpen op.

Hebben jullie het juiste aantal voorwerpen opgenoemd? Dan mogen jullie de koffer openen! In de koffer vinden jullie je persoonlijke vliegticket.

De bestemming:

Met je vliegticket ga je op zoek naar jouw opstapplaats en nieuwe reisleider.
Tip: Let goed op de vliegmaatschappij op je reisticket. Je nieuwe reisleider heeft dezelfde maatschappij.

Heb je je nieuwe reisleider gevonden en is jullie groep compleet?
Bedenk dan samen nog een groepskreet (leuze).
Wanneer elke groep hun kreet heeft laten horen, zijn we echt klaar voor vertrek!

We wensen jullie een aangename en leerrijke reis toe!

#nieuwschooljaar #startspel #jaarthema #wevliegenerin