Welkom in onze school!

Op onze school is iedereen welkom. We willen onze kwaliteit ontwikkelen vanuit een gedragen en doorleefde visie. Samen met kinderen, leerkrachten en ouders kwamen we tot drie kernwaarden. Zij vormen ons kompas bij keuzes die we maken. Zo blijven wij groeien op onze manier rekening houdend met ons pedagogisch project.

Hieronder een toelichting bij onze drie kernwaarden.

Onze kernwaarden

Groei en bloei
Je komt naar school om veel te leren. Om goed te leren knippen en plakken, om te leren lezen, schrijven en rekenen. Je mag genieten van verhalen en liedjes. Je zal hier ook een nieuwe taal leren, de wereld ontdekken en een duik nemen in de geschiedenis!

Maar je mag hier ook groeien als mens. Je leert jezelf beter kennen, met je talenten en je werkpuntjes. Je leert omgaan met anderen, hen begrijpen en appreciëren.

Sterke, wijze en empathische kinderen zijn de toekomst voor onze maatschappij. Wie groeit en bloeit als mens, zal de wereld een stuk mooier maken.

RRR = rust, respect, regelmaat

Onze school is een veilige plek om op te groeien. Je leert goed en graag in een rustige werksfeer en een ordelijke omgeving. Het leven bij ons op school heeft zijn eigen ritme: de bel, het onthaal in de klas, de speeltijden, de rijen, de vaste afspraken en gewoontes. Door samen te leven en te werken leer je respectvol om te gaan met

mensen, met materialen en met je omgeving.

Samen!

Alleen ga je sneller, samen kom je verder. Op onze school vinden we het belangrijk om samen met de kinderen en de leerkrachten in verbondenheid te werken, te spelen, te genieten, feest te vieren. Onze ouders zijn belangrijke partners met wie we open, warm en eerlijk willen communiceren.

Maar de wereld is groter dan onze school. Op stap gaan, kennismaken met mensen dichtbij en veraf, nieuwe ervaringen opdoen… ook dat is leren in verbondenheid. Samen!