WAK-voorstelling

Leerlingen ontdekken de wereld van druktechnieken

Onze leerlingen hebben enthousiast gewerkt rond het thema ‘Wereld’. Na een gezamenlijke brainstormsessie gingen ze met de ideeën aan de slag in het atelier van het Heilig Graf in Turnhout. Onder begeleiding van leerlingen van het vierde middelbaar Architecturale Beeldende Vorming ontdekten ze verschillende druktechnieken.

Van het drukken van vormen in acrylverf tot experimenteren met materialen zoals bloemen, planten, touw en bubbelplastic… De technieken en materialen bepalen het unieke karakter van elk kunstwerk. Zo heeft iedere leerling een eigen collectie prachtige, gevarieerde kunstwerken. Samen vormen de kunstwerken het geheel ‘Onze Wereld’.

Dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.
Allereerst een woord van dank aan de WAK-organisatie voor de kans en de uitdaging om als school naar deze tentoonstelling toe te werken.
Ook een speciale dankjewel aan David, Marijke en hun studenten van het Heilig Graf voor hun steun gedurende het hele project.
En we mogen Herman en Paul niet vergeten, bedankt voor de logistieke ondersteuning!
Tot slot een bijzondere dank uitspreken aan de leerlingen van het vijfde leerjaar (nu ons zesde leerjaar) en hun leerkrachten Diane en Inte, die ons keer op keer laten zien hoe prachtig het is om te leren en om samen nieuwe dingen te ontdekken.

We kijken al uit naar het volgende creatieve avontuur, want er valt nog zoveel te ontdekken in ‘onze wereld’!