Het ouderplatform

Als school communiceren wij met de ouders van onze kinderen via Broekx-ouderplatform. Je zal na de inschrijving een link ontvangen waarmee je het ouderplatform kan activeren.

Van zodra er een nieuw bericht is, krijg je een mail en kan je via een link rechtstreeks naar het bericht gaan.
Wil je meer kunnen (b.v. rekeningen raadplegen of klasgegevens zien)? Dan kan je ook inloggen via het webportaal van Broekx-ouderplatform (zie hieronder) of de app downloaden (aan te raden!). Inloggen kan makkelijk via je mailadres en zelfgekozen wachtwoord.

Kinderen uit hetzelfde gezin worden aan elkaar gekoppeld. Je kan gemakkelijk wisselen zonder aan- of af te melden.

Wil je hulp of heb je vragen? Contacteer ons!

Uitgebreide uitleg

Hoe gaat alles in zijn werk?

• Bij de start van het schooljaar (of bij een inschrijving) ontvang je een mail met je gebruikersnaam (= je mailadres) en waarmee je een wachtwoord kan instellen. Controleer daarna even of je kan aanmelden.
    TIP: Kreeg je geen mail, kijk dan zeker even in je spamfolder. Heb je niets ontvangen, neem dan zeker contact op met de school!
    Voeg het mailadres
    vbsmerksplas@broekxmail.be toe aan je contacten om zeker geen berichten te missen.
  • Je kan het platform gebruiken via een webbrowser of via een app.
    TIP: We raden aan op de app te downloaden.
  • Als je aangemeld bent, kijk dan even na of al uw kinderen die bij ons op school zitten, te selecteren zijn bovenaan.
  • Indien er een nieuw bericht wordt geplaatst op het ouderplatform krijg je als ouder via mail een melding om naar het bericht te gaan.
    TIP: Vind je dit storend, dan kan je de melding uitzetten bij instellingen, maar vergeet dan niet om regelmatig op het ouderplatform te kijken.

Wat zijn de voordelen?
  • Zowel de vader als de moeder kunnen terecht op het ouderplatform wanneer je verschillende mailadressen wenst te gebruiken.
  • 1 login voor al je kinderen.
    TIP: Je kan wisselen tussen je kinderen door achter de naam op het pijltje te klikken.
  • Facturen kunnen bekeken worden.
    TIP: Kijk enkel naar het huidige schooljaar, want wanneer je kind is gewisseld van school, dan is het overzicht niet geheel juist.
  • Je kan bij via leerlingen gegevens ook de klasgegevens raadplegen.
  • Ook de contactgegevens van medeleerlingen kan je terugvinden via het visitekaartje achter de naam van de leerling.
    TIP: Deze mogelijkheid is er enkel wanneer je toestemming gaf om gegevens te delen.
  • Brieven kunnen vertaald worden.
    TIP: Dit doe je door op het pictogram ‘A’ te klikken en de juiste taal te selecteren.
  • Brieven blijven in je postvak in zitten zolang je ze niet verwijdert.
    TIP: Antwoordstrookjes worden online ingevuld en deze kan je nadien ook terug raadplegen.
  • Ook de kalender kan je raadplegen.
    TIP: Uitstappen en andere activiteiten van je kind, die al vastliggen, kan je al noteren. Indien nodig volgt er via een brief nog praktische info rond een bepaalde activiteit.