Kemmelklassen

We maakten met de kinderen de balans op van de Kemmelklassen, onze meerdaagse uitstap van 26 tot 29 september van het 6de leerjaar. We speelden ‘Met 4 (49!) in bed’ en deelden bedjes uit voor accommodatie, hygiëne, sfeer en gezelligheid en activiteiten. Er werden héél veel bedjes gekleurd en dat betekent dus dat de Kemmelklassen een groot succes waren. Onze zesdeklassers bepalen op deze manier ook wat er volgend jaar op het programma zal staan!
De Kemmelklassen zullen dus nog wel een tijdje nazinderen. Ook in het nieuws, want de maand november staat al voor de deur

Op 11 november 1918 om 11 uur kwam die oorlog toch tot een einde: de wapenstilstand werd ondertekend. Wist je dat dat in een trein gebeurde in het Franse Compiègne…?
Maar dat betekende niet het einde van de zorgen. Duitsland en Oostenrijk-Hongarije werden zwaar gestraft en we zagen in de klas meteen hoe alle gebeurtenissen uit de geschiedenis met elkaar verbonden zijn: de zwaar vernederde Duitsers zinden op wraak en het zaadje voor de Tweede Wereldoorlog werd geplant… Maar deze leerstof bekijken we in het tweede trimester.

Het is goed om te leren over wat vroeger gebeurde en na te denken over hoe het in de toekomst beter kan…