In het vierde, vijfde en zesde leerjaar werkten we rond vrijheid.
We dachten na over wat vrijheid voor ons betekent.
Voor veel kinderen was dat vrij zijn van school, vakantie hebben, …
Maar uiteindelijk vonden we nog veel meer dingen die voor ons ‘vrijheid’ kunnen zijn.
In muziek komt het onderwerp vrijheid ook dikwijls voor.
We luisterden naar enkele liederen en muziek die als thema vrijheid/vrij zijn hebben.
Daarna zongen we een lied over vrijheid.
De liederen van vijf en zes kan je hier beluisteren.
In het vierde leerjaar maakten ze een eigen tekst bij het ‘Kinderbevrijdingslied’..De opname van de klas van meester Yannick komt nog.